Wie zijn wij

Wij zijn Peter en Betty van der Ven en hadden van 1978 tot 2006 een praktijk aan de Bosscheweg 20 in Boxtel. Peter was huisarts en Betty assistente. Peter is echter op 23 november 2023 overleden, waardoor het vrijwilligerswerk dat wij samen deden ook tot een einde is gekomen.

Caritas Catolica Oradea heeft op haar website stilgestaan bij het overlijden van Peter, u kunt dat In Memoriam hier lezen.

Deze website blijft behouden als getuigenis van het vrijwilligerswerk dat we samen gedurende vele jaren hebben verricht. Het kan daardoor voorkomen dat sommige gedeeltes van de website in de tegenwoordige tijd zijn geschreven. Wij raden u aan de website te lezen met deze informatie in gedachten.

Peters hulp voor Roemeniƫ startte medio 2003 en voor Betty is dat sinds begin 2008. Aanvankelijk was dat via de Boxtelse Stichting Brabant-Bihor, die hulp bood in het provinciestadje Salonta en omgeving. Begin 2009 maakten we de overstap naar Asociatia Caritas Catolica Oradea, met inzet voor een veel groter gebied, waarin ook Salonta ligt.

Betty is daarnaast ook diverse jaren werkzaam geweest als vrijwilligster in de Wereldwinkel in Boxtel.

Wij deden dit vrijwilligerswerk tot eind 2023 in de overtuiging dat wij met onze bevoorrechte positie met anderen, die het in deze wereld slecht hebben, kunnen en ook moeten delen.

Meer achtergrondinformatie over ons en onze ervaringen in Roemeniƫ kunt u vinden door hier te klikken.